Aarhus University Seal

Vi indkalder hermed til generalforsamling

Tirsdag den 30. november 2021 kl. 18.30 - 19.30. Konferencecenteret, Fredrik Nielsens Vej 2 - 4, 8000 Aarhus C. Bygning 1421. I Richard Mortensen Stuen

Info about event

Time

Tuesday 30 November 2021,  at 18:30 - 19:30

Dagsorden til ordinær generalforsamling 2021:

 

1)     Valg af dirigent og referent.

 

2)     Godkendelse af dagsordenen.

 

3)     Præsidenten aflægger beretning:

a.     Arrangementer i 2021

b.     Præsidiemøder

c.      Meddelelser fra selskabets sekretær

d.     Acta Jutlandica

 

4)     Kassereren forelægger det reviderede regnskab til godkendelse.

Forslag til kontingent for 2022: 200,-.

 

5)     Valg til præsidiet:

Bo Holm Jacobsen (valgt 2020) opstiller til præsidentposten

Peter Bakker (genvalgt 2018) genopstiller til præsidiet

Lotte Rahbek Schou (valgt 2014; genvalgt til præsident 2018) genopstiller til præsidiet

Mette Skak opstiller til præsidiet

Peter K. A Jensen (genvalgt 2019) ikke på valg

Tobias Wang (valgt 2020) ikke på valg

Bettina Lemann Kristiansen (genvalgt 2018) genopstiller ikke

 

6)     Valg af revisor.

 

7)     Valg af revisorsuppleant.

 

8)     Optagelse af nye medlemmer.

Ifølge statutterne § 3 kan velmeriterede forskere ansat ved Aarhus Universitet samt andre personer med tilknytning til forskningen i Aarhus optages som medlemmer i selskabet. Motiveret forslag om optagelse kan indsendes af medlemmer af selskabet til præsidiet, som foretager indstillingen til generalforsamlingen. Forslag om medlemskab indeholdende navn, stilling, fagområde samt et kort CV kan også indgives på generalforsamlingen og godkendes dér. Forslag må også gerne sendes til præsidenten -  lrs@edu.au.dk - inden mødet.

 

9)     Eventuelt

En drøftelse af interessen for personlig invitation til virtuel deltagelse på foredragene som supplement til fysisk deltagelse.

 

Der vil blive serveret kaffe/the til de, der fysisk møder op til generalforsamlingen.

 

Sidste tilmeldingsfrist er onsdag den 24. november 2021. Tilmelding er bindende.

 

Tilmelding foregår via Conference Manager - (klik på linket for at komme til Conference Manager, eller kopier linket, og sæt det ind i din browser).

https://events.au.dk/dlsgeneralforsamling30112021

 

Det Lærde Selskab har mange medlemmer, og for at lette administrationen med tilmeldinger og betalinger vil tilmelding til foredrag og betaling for eventuelle gæster samt betaling af kontingent ske via nettet på Aarhus Universitets tilmeldingssystem til arrangementer – Conference Manager.

Ved eventuelle spørgsmål, er du velkommen til at rette henvendelse til sekretær Susanne Hammer Samuelsen, mobil: 93 50 80 41. Mail: suhs@edu.au.dk

 

Arrangementer 2022:

Der arbejdes på at indgå endelige aftaler med foredragsholdere.

Invitation vil blive fremsendt forud for arrangementerne.

25.1.2022 - adjunktaften

22.2.2022 – foredrag – kl. 19.30 – 22.00

29.3.2022 – foredrag – kl. 19.30 – 22.00

26.4.2022 – foredrag – kl. 19.30 – 22.00

? sommermøde

27.9.2022 – foredrag – kl. 19.30 – 22.00

25.10.2022 – foredrag – kl. 19.30 – 22.00

29.11.2022 – generalforsamling - kl. 18.30 - 19.30

29.11.2022 – foredrag – kl. 19.30 – 22.00

Husk at give besked, hvis du får ny e-mail.

 

Det Lærde Selskab opbevarer oplysninger om medlemmers navne og e-mailadresser til brug

for kontingentopkrævning og udsendelse af invitationer til arrangementer jf. Databeskyttelses-forordningen artikel 6, stk. 1, litra f). Oplysningerne opbevares så længe man er medlem af foreningen, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Venlig hilsen

 

Lotte Rahbek Schou

 

 

Vejviser til Konferencecenteret:
http://map.krak.dk/query?what=maps&search_word=&geo_area=fredrik+nielsens+vej&from

Der er en række p-pladser til rådighed, til fri afbenyttelse.